Holdbeskrivelse

Indendørs cykling på spritnye BodyBike Smart+ cykler.

Timerne er bygget op efter længde, temaer, teknologi og til en hvis grad sværhedsgrad. Skulle du opleve at være kommet med på et hold der føles for hårdt eller svært, så tag fat i instruktøren der vil holde øje med dig og give alternativer undervejs. Det er dig og din træning det handler om, altid!

Herunder en oversigt over de forskellige Cycling timer

Intro Cycling er stedet at starte hvis du aldrig har siddet på en spinning cykel før. Teknik og indstilling af cykel er i fokus i modulet som varer 25 min.
Cycling 2 er det oplagte valg hvis du ønsker en kortvarig og effektiv træning. Cycling 2 varer 40 min.
Cycling 3 er til dig der er i form og kan lide at blive presset. Timen er intensiv og varer 55 min.
Intelligent Cycling giver dig det fulde overblik på vores biograflærred. Du ved hele tiden hvor hårdt, hvor længe, hvad der kommer efter og hvornår er vi i mål.

BodyBike Training App og Intelligent Cycling er ny teknologi der gør det muligt for dig at træne som en professionel.
Alle dine træningsdata lagres på din mobil. Watt måling er nøjagtig og direkte sammenlignelig. Efter træning ved du hvor hårdt du har arbejdet, hvor længe og på hvilket niveau. Du kan selv foretage Watt test da programmet ligger i BodyBike Training.
Vi kører også Watt test som en del af Cycling programmet. Og vil meget gerne have dig med, så hold øje med hvornår de afvikles.

Du finder App´en til vores BodyBike Smart+ cykler herunder. Skriv “Bodybike” i søgefeltet og download App´en.

GooglePlay

Appstore

Vi kører på Bodybike smart+, husk at downloade vores app, så du får mest muligt ud af timen. Watt tests køres regelmæssigt på timerne, så du kan følge udviklingen i din træning.

Fordybelse og centrering er nøgleord i den Yoga undervisning du møder på Aerobicgården. Fokus på vejrtrækning og grundlæggende yoga stillinger, asanas er kernen i Yoga timen. Nogle timer er meditative, andre med fokus på styrke og udholdenhed.

Vores instruktører er meget erfarne og inspirerende.

Sjovt, udfordrende og effektivt. Step er primært konditionstræning. Vores instruktører laver deres egen koreografi og ingen timer er ens. Vi har steppet siden 1999 og vi lærer gerne dig at være med.

Effektivt og intensivt. Det er nøgleordene i denne træningsform hvor du arbejder i 8 x 20 s. med hver øvelse, md 10 s. pause mellem hver runde.
Det lyder ikke af meget men TABATA er en krævende træningsform der øger både forbrænding, styrke og kondition.

We don´t sweat – we sparkle!

CROSSDANCE™ er et dance fitness koncept baseret på moduler med Dance, Bodytoning, Cardio og Balance.

Vores CROSSDANCE™ instruktører har fuld frihed til at sætte sit eget præg på timen, så du vil aldrig helt vide hvad du skal igennem.
Fed musik, høj energi…CROSSDANCE™ er stærkt vanedannende.

Aerobicgården er uddannelsescenter for CROSSDANCE™.

Dynamisk og fysisk krævende Yoga form hvor der arbejdes med flow og serier.
PowerYoga er en atletisk udgave af disciplinen og kan anvendes som supplement til en lang række idrætsgrene.
Styrke, nærvær, centrering, smidighed og balance er nøgleordene i denne time som afsluttes med afspænding.

Medrivende og enkel konditonstræning med udgangspunkt i latinamerikanske rytmer & stilarter. Alle kan være med.

Vore Zumba timer ledes af et hold meget erfarne og energiske Zumba piger, der har været med hele vejen.

Fokus på opstramning og styrkelse af mave, ben og bagdel. Ingen koreografi og mange gentagelser sikrer at du får resultater.

Rygholdet undervises af vores fysioterapeut og timen er til dig der er i området mellem genoptræning og almindelig træning. Brug rygholdet i de perioder hvor du har ondt eller mangler styrke, øvelserne kan så overføres til din fitnesstræning.

Jab, uppercut, hook, højrekryds… Boksetimen har det hele, dog slår vi ikke på hinanden.
Teknik og kropsholdning er fokusområder i denne meget populære og knaldhårde boksetime. Timen ledes af en tidligere bokser, der gerne deler ud af sin kamperfaring.

Kontrol og kropsstyrke er nøgleord i den klassiske Pilates træning. Fokus på kroppens kernemuskulatur og det at alle bevægelser udspringer fra kroppens centrum. Træningen består af faste opvarmningsøvelser og går så over i styrkeøvelser med egen kropsvægt hvor der er fokus på kontrol. Pilates styrker din “core” og giver kropsbevisthed, der kan overføres direkte på andre træningsformer.

Brænd op til 500 kcal på en time!
PowerTraining er højeffektivt og får dig i den bedste form. Vi bruger lette til moderate vægtstænger, xertubes og elastikker på denne time. Hele kroppen gennemarbejdes og formatet er enkelt så alle kan deltage.
Cirkeltræning med fokus på intensitet og god teknik. PowerCircle er en klassisk træningsform som er enkel at gå til. Alle arbejder på eget niveau og timen kan derfor bruges af alle.
Bevægelighed er en af de vigtigste faktorer for at kunne bruge kroppen optimalt gennem hele livet. Timen er bygget op med en rytmisk del der udfordrer og øger din bevægelighed og balance, samt en udspændings del med smidighed som fokus.

Alle sanser bringes i spil når træningen foregår udendørs. 45 min. varieret træning i vores outdoor område.
Vi tilpasser træningen efter dig som deltager, årstiden og vejret.
Men du er altid sikker på at blive udfordret og overrasket.

Medbring de ældste løbesko, træningshandsker og træningstøj der må gerne blive beskidt.

Outdoor starter d. 4/4

5 ugers forløb på lukket hold. Er du ude af form og vejer for meget er det holdet for dig. Ugentlig vejning, peptalk, manual og 10 træninger er midlet til en hæderlig grundform